Bak seni nelere benzettiler de böylece (Doğru yoldan) saptılar

Bak seni nelere benzettiler de böylece (Doğru yoldan) saptılar. Bir daha yol bulamazlar. Dediler ki: “Biz kemikler haline geldikten, toprak olup ufalandıktan sonra mı, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışla diriltileceğiz?” İsra/48-49
Burada onların her seferinde birbirine karşı fikirler öne sürdükleri söylenmek istenmektedir. Onlar bazan “sen bir büyücüsün” derler, bazan da “sen büyülenmişsin veya sen bir şairsin veya içine kötü bir ruh girmiş” derlerdi. Bu birbirine karşıt ithamlar gerçeği bilmediklerinin delilidir. Aksi taktirde her yeni durumda ona uygun yeni bir ad icad etmezlerdi. Bu aynı zamanda onların Hz. Peygamber’e (s.a) yönelttikleri “itham”dan kendilerinin bile emin olmadıklarını gösterir. Onlar bir gün Hz. Peygamber’e (s.a) bir ad takıyorlar, fakat ertesi gün onun uygun olmadığını anlıyorlardı. Daha sonra ikinci bir lakap takıyorlar, bunu üçüncü gün ve daha sonrası takip ediyordu. Böylece her lakap birbirine zıt oluyor ve bu hiç birinin doğru olmadığını, tersine kafirler tarafından uydurulduğunu gösteriyordu.
TEFHİMUL KURAN
Allah teala İsra suresi 49. ayette, öldükten sonra dirilmeyi inkâr eden kâfirlerin ne gibi iddialar ileri sürdüklerini beyan ederek buyuruyor ki: “Müşrikler “Bizler öldükten sonra etlerimiz çürüyüp kemik olduktan ve kemiklerimiz de çürüyüp toprağa karıştıktan sonra tekrar yeni bir yaratık olarak nasıl diriltileceğiz derler.
Diriliş meselesi Peygamberimiz -salât ve selâm üzerine olsun- ile müşrikler arasında uzun boylu tartışmalara neden olmuştur. Kur’an-ı Kerim bu tartışmanın çoğunu dile getirmiştir. Aslında hayatın ve ölümün yapısını, dirilişi ve mahşerin yapısını gözönünde bulundurup değerlendirenler, onun gayet açık, sade, anlaşılır bir mesele olduğunu göreceklerdir. Kur’anı Kerim bu aydınlıkta meseleyi defalarca ortaya koymuştur.
“Dediler ki; “Biz kemik ve toz haline dönüştükten sonra diriltilerek yaradılışın yeni bir aşamasına mı geçeceğiz?”
Onlar, daha önceleri olmadıklarını sonra varolup hayat kazandıklarını, tekrar diriltmenin ilk yaratılıştan zor olmadığını, Allah’ın gücü karşısında hiçbir şeyin diğerinden zor olmayacağını, her şeyde yaratma aracının aynı olduğunu, bunun da “Ol” demesi ve onun da meydana gelmesi şeklinde olduğunu düşünmüyorlar. Dolayısıyla bir şeyin Allah katındaki durumu O’nun insanlara göre zor da olsa kolay da olsa farketmediğini bilmiyorlar. Allah’ın iradesi kendisine yöneldikten sonra her şeyin aynı olduğunu anlamıyorlar.
FİZİLALİL KUR’AN